Direktlänk till inlägg 6 november 2012

Det är svårt.

Av Kajsa Karin - 6 november 2012 21:59

Hej på dej!

 

Som ni vet så är jag mitt upp i en bearbetnings process av mig själv och tankarna kring mitt liv. (Tar den någonsin slut?) Jag försöker få grepp om vad jag vill och vägen dit. Jag vacklar ibland och går vilse i skuggan men jag vet samtidigt att ända vägen är framåt. Det är omöjligt att gå tillbaka till det som varit för det blir ändå inte som då. Att ha bloggen att gå tillbaka i och se hur jag tänkt och hur mina mål och drömmar har förändrats är både kul och tänkvärt. Ibland när jag läser undrar jag över hur i hela fridens dag kunde jag resonera så? Och ibland väcks jag åter till eftertanke.

 

Att titta på sig själv på ett konstruktivt och utvecklande sätt är svårt. Det kan rent av göra ont att se sina egna fel i vitögat. Dock är det nödvändigt för att det ska kunna ske en utveckling. Jag har en hel del sidor att arbeta med och just nu upptar detta massor av min tanke energi. Jag ifråga sätter och iakttar mitt beteende än mer än förut. Självreflektion är bra och viktigt men det får inte gå in i ett absurdum.

 

Jag faller hela tiden tillbaka på min barndom och den instabilitet som jag alltid levt med. Idag är det jag som skapar liknande instabilitet genom mitt ständiga analyserande och ifrågasättande av mig själv och min omgivning. Jag är ingen lätt människa att leva med alla gånger och jag är tacksam gentemot de som faktiskt försöker göra sig viktiga för mig. Jag söker efter ett lugn och stabiltet men när jag funnit detta fattas jag kunskapen hur jag ska agera i det.

 

Att det ska vara så svårt att stanna upp och stanna kvar?

Det är ju egentligen inte ett dugg lättare att gå.....

 

Kram kram Kajsa Karin

 

 
 
Ingen bild

En klar tanke

8 november 2012 16:59

Kan det vara så att du ärvt ett beteende? Att det var det här sättet du såg att de vuxna hade för att hantera problem, när du var liten? Tage Danielsson sa: "Utan tvivel är man inte riktigt klok", jag tycker det är lysande. Du har ju en del att göra upp med och man kan inte ta allt på en gång, så processen i sig är inte dum eller fel. Det som inte blir bra, är väl om den får dig att må dåligt och låta det gå ut över andra. Jag tolkar inte det så av texten, utan mer att det är du som inte mår prima. Kanske helt fel tips, men om du kan släppa föreställningarna om hur det ska vara, se det som är och vila i det som är. Så blir det kanske lite lättare. Tänker på dig!/EKT

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards