Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

Nygammal.

Av Kajsa Karin - 14 augusti 2012 18:53

Hej på dej!


Nu har jag börjat jobba "på riktigt" igen. Visserligen jobbade jag förra veckan också men då var vi ihopslagna flera förskolor på en och det var i ett annat område. Nu har jag gått tillbaka till tjänsten jag lämnade för ett och ett halvt år sedan. Jag har verkligen blandade känslor kring detta då det fanns en anledning för mig att söka mig därifrån men samtidigt har jag vetat att jag troligen skulle tillbaka. Kluvenheten ligger i att jag varit borta en ganska lång tid och det har hunnit hända massor i mitt liv och på min arbetsplats. Hur ska jag göra för att omdefiniera deras synsätt på mig? För att de ska förstå att jag är annorlunda nu? Samtidigt måste jag också förstå att de har förändrats och att arbetsplatsen är annorlunda nu mot då. Jag gillar verkligen denna förskola rent praktiskt för den har ändamålsenliga lokaler och en underbar utemiljö. Just nu något kaosigt på alla plan då det sker en stor utbyggnad och vi kommer att få fler avdelningar nästa höst. Detta är den stora orsaken till att jag ville tillbaka. Vi kommer att få in ny personal och förskolan måste utvecklas. Yrkesmässigt som privat dras jag till förändringar och jag utvecklas genom kaoset även om jag tycker det är jobbit när jag står i det.


På hemma plan har vi hunnit fira min och Älsklings första bröllopsdag. Jag ler när jag tänker på detta faktum. Jag är  gift, jag som aldrig skulle ge mig hän åt en man på det viset igen. Tänk så lite jag visste då!? Jag står fast i min övertygelse om att jag gjort rätt val, för tanken på ett liv utan Älskling får magen att knyta sig. Inte så att jag inte klarar mig ensam för det vet jag nu att jag kan, men jag vill vara nära honom och veta att han har det bra. Han hjälper mig rensa upp i mitt röriga sinne och han motiverar mig till att skapa de rötter jag så förtvivlat saknar. Vi kompletterar varandra så fantastikt bra och är så lika men ändå olika och jag tror det är en fruktsam kombination. Klart att vi också har våra bekymmer men vilken relation kräver inte arbete?


Mina busbarn har semester med sin pappa nu och jag saknar dem förtvivlat under veckorna. Som tur är kommer de hem på helgerna och vi kan ta igen lite förlorad tid. Helgen som gick var vi på en Österlentur. Vi tog oss ner till Haväng, Cafe Annorlunda och Knäbäckshusen. En alldeles underbar dag där flertalet av mina syskon slöt upp längs med vägen. Bäst var nog ändå Panda Bus konstaterande att det fanns kakor även till henne på cafeet och att hon fick äta hur många hon ville! Underbart! =)


Vad som händer framöver har jag ingen aning om men det blir nog bra ändå!

Minns gårdagen

Dröm om morgondagen

Men

LEV IDAG!! <3


Kram kram Kajsa Karin.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards