Direktlänk till inlägg 13 juli 2011

Tankar om........

Av Kajsa Karin - 13 juli 2011 06:42

Hejsan.


Igår gick jag och funderade på hur livet varit och hur det blivit. Jag och mina barn har haft minst sagt händelserika år och det sista året har varit riktigt omvälvande. Samtidigt så nåddes jag av insikten hur snabbt något blir vardag och man liksom glömmer bort lite av det som varit.


I början av min och Älsklings kontakt var samtalen långa och de längtande smsen många. Numera består kommunikationen av att mjölk och bröd är slut och att det är bra med barnen. Fast vi avslutar alltid med en puss och det gillar jag. Och dagen i sig slutar med att vi somnar intill varandra och det älskar jag mest av allt. De morgnar jag vaknar och hinner med att få en morgonpuss innan han beger sig till jobb är bäst. Över huvudtaget är det vardagen ihop med Älskling som är det bästa, om vi vid något tillfälle gör något enkom vi själva är det som en bonus även om jag ibland längtar efter en ensam söndagsfrukost.


Igår när han hämtade Lillan på jobbet hade han en kvist ranunkel med sig åt mig. Lite förvånad då de var av plast glömde jag tacka ordenligt. Skickar iväg ett sms och tackar och förklarar att äkta ranunkel är bland de finaste blommer jag vet. Som svar får jag att de jag fick är lika beständiga som hans kärlek till mig. <3

Är detta min blivande vardag så har jag ett rikt liv! =)


Vad ska jag säga? Jag är lycklig och har det bra på alla möjliga sätt. Visst finns det mörka moln även på min himmel men ihop med mannen i mitt liv driver vi dem på flykt!


Hoppas ni där ute också funnit er lycka!

Kram kram Kajsa Karin.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards