Direktlänk till inlägg 19 december 2010

Nyfiken?

Av Kajsa Karin - 19 december 2010 11:54

Hej.


Igår när barnen sagt godnatt till sin pappa pratade vi en stund, logistiken måste ju fungera, och där mitt i en mening säger han; Du, vet du vem som kom in och frågade efter dig idag? Jag har naturligtvis ingen aning men antar att det är någon från vårt en gång gemensamma liv, men inte då utan ett ex som undrar varför jag ska flytta. Jag blev något förundrad.


Du SAS jag vet att du läser här och vid det här laget borde du veta att jag ska bli sambo med min Älskling. Och jag kan tycka det är lite besynnerligt att fråga min fd man när du kan fråga mig? Jag har inget att dölja för någon och självklart vet min fd man om mina planer för framtiden eftersom det i allra högsta grad berör våra gemensamma barn.


Jag tror på att öppenhet och ärlighet varar längst och försöker leva efter det mottot själv. Visst har jag och X:et våra duster angående barnen men för det mesta försöker vi samarbeta. Vi skiljde oss från varandra men inte från våra barn. Med tiden kommer vårt samröre med varandra att minska men han har varit en del av mitt liv i många år och kommer alltid ha en plats där i. De som man delar sina barn med kan och ska man aldrig radera, utan man får däremot bevisa för nya parter att de har en större och viktigre plats i ens liv. Har man älskat på riktigt dör den kärleken aldrig den bara förändras. Och jag önksar både SAS och mitt X all lycka här i livet.


För mig finns lyckan i mina nära och kära och snart har jag dem alla på en armlängds avstånd.


Hellre sårad av ärlighet än smickrad av lögn.

Kram kram Kajsa Karin.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards