Alla inlägg den 2 april 2013

Av Kajsa Karin - 2 april 2013 20:57


 

Dina läppar

mot min panna

hud mot hud

ligger riktigt nära

iförd födslo skrud.

 

Utanför gryr dagen

och livet börjar om

men dina händer viskar

Kom min älskling, kom.

                           

                                          Kajsa

 

Av Kajsa Karin - 2 april 2013 20:51


Rotlös

rastlös

gör livet som det vill

inga självklara band

ingenstans att höra till

blir styrka till en svaghet

det är svårt att släppa in

lättare att stänga ute

och skydda själen sin

 

Ändå finns det drömmar

en liten gnutta hopp

att livet vill en väl

en dag tar det stopp

rötterna de bildas

banden knyts i knop

skölden bryts i bitar

och själen läks ihop

 

                                        Kajsa

Av Kajsa Karin - 2 april 2013 07:10

Hej på dej!

 

Ja just nu handlar livet om att gå vidare. Att ta tag i alla trådar och finna vår väg. Inte ska vi ha huset i skogen i alla fall för där var allt för många fel och brister. Lite kul var det dock att sätta mäklaren på plats men lite förvånande att hon kunde så lite. Bara att ha varit på husvisning är stort för oss då Älskling varit avståndstagande mot idén med hus så länge, just nu drömmer vi mest och försöker bena ut vad det är vi söker. Som alltid är det barnens situation som vi funderar över samtidigt som vi funderar över var vi vill bo den dagen barnen flytt hemmet. Kan tänkas långt dit men som vi alla vet går tiden fort och vi vill inte sitta med ett alldeles för stort hus på ett ställe där inte vi vill bli gamla.

 

Jag har även gått vidare med mitt skrivande, jag har startat upp ett konto på poeter. se. Där lägger jag en del av mina dikter nu. Ska bli spännande att eventuellt få andra skrivandes reaktioner. Som alltis skriver jag för mitt eget höga nöjes skull samtidigt är det alltid kul med feedback; positiv som negativ. Så Du som läser nu, lämna gärna en kommentar ;))

 

Vi har förlängt ledigheten med några dagar och det var välbehövligt känner jag. Dagarna går åt till att göra ingenting och jag riktigt känner hur livet faller på plats igen. Mörkret inombords börjar ljusna och utanför är förhoppningsvis våren på gång!

 

Sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne! <3

 

Kram Kram Kajsa Karin.

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards