Direktlänk till inlägg 17 februari 2013

Gastric by-pass eller inte gastric by-pass; det är frågan det.

Av Kajsa Karin - 17 februari 2013 17:00

Hej på dej!

 

I fredags fick jag reda på att ytterligare en i min bekanskapskrets genomgått en gastric-bypass operation. Jag tycker att tekniken verkar bra och det är skönt att så många verkar bli hjälpta.

Det jag då ställer mig frågande till är naturligtvis huruvida jag skulle göra ett sådant ingrepp eller ej?

Kraftigt överviktig som jag är har jag vid ett flertal tillfällen blivit erbjuden att sätta upp mig i kö, samtliga gånger har jag tackat nej. Jag är rädd. Rädd för operationen i sig då mitt hjärta stannade sist de försökte söva mig, men även rädd för att det inte räcker med en operation utan att det kommer krävas fler innan jag ser "normal" ut. Med handen på hjärtat vet jag också med mig att jag får hjälp med min övervikt men får jag även hjälp anledningen till mitt ätande? Grunden till att jag ser ut som jag gör?

 

Vid ett flertal tillfällen har jag önskat hjälp av sjukvården pga vikten men de verkar bara ha operation att erbjuda. Finns det verkligen inga andra alternativ? Jag har försökt på egen hand, viktväktarna, nutrilette, extravaganza mm men lyckas liksom aldrig komma i mål. Nu sedan jag bad Älskling om hjälp och jag bestämde mig för att lägga mindre vikt vid kilon och mer på måendet har jag faktiskt sakta men säkert börjat vandra ner på viktkurvan. Tanken är att jag ska bli snygg till jag fyller fyrtio! ;)

 

Ta väl hand om dig!

 

Kram Kram Kajsa Karin.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards