Direktlänk till inlägg 16 juli 2012

Svar till "Johanna"

Av Kajsa Karin - 16 juli 2012 21:43

Hej på dej!


 "Johanna"

Till att börja med är din ton lite hård för att vara någon som skriver anonymt, för det andra undrar jag om du verkligen läste det jag skrev? Klart att det är min version som kommer fram här, det är ju min blogg, den andra sidan kan jag inte berätta om utan det får stå för honom. Det jag med säkerhet vet är att jag älskade honom från första stund till trots att jag hade vänner och familj emot mig. Jag skrev i det andra inlägget att jag hade många fina minnen och bra erfarenheter med mig från tiden med honom men även att det fanns mindre bra upplevelser som jag lärt mig av, även dem.


Jag vet inte riktigt vad det är du vill komma åt? Det faktum att han var utländsk? Spelar mindre roll för mig. Eller att han stundvis var våldsam? Har inget med hans utländska bakgrund att göra utan snarare det tankesätt och den psykiska press han befann sig i ibland. Min skuld? Den störtsa skulden var väl att jag tog strid för kärleken och inte gick. Jag kunde vara väldigt ifrågasättande och provocerande men det är inte skäl för att slå eller kränka. Båda var vi väldigt svartsjuka i läggningen och svartsjuka är destruktivt. Om jag var otrogen? Nej, aldrig även om tillfällen fanns, för så länge vi hade en relation fanns bara han och det var han som lämnade mig för en annan. Det tog tid innan jag tittade åt en man på det viset igen och ännu längre innan jag träffade den man som jag sedan skulle dela elva år med och som blev far till mina barn.


Så " Johanna" jag vet inte om det gav dig en klarare bild annars får du skriva igen, men med bättre frågor!

Vill du veta den andra sidan får du prata med han med de mörka ögonen själv eller be han kommentera här för jag vet att han läser.


Var rädda om varandra och vårda de fina minnena ömt. Vi har bara ett liv så låt det vara värdefullt!

Kram kram Kajsa Karin.



 
 
Ingen bild

Johanna

23 juli 2012 12:44

Hej:)
Jag har varit upptagen därför kunde jag ej svara dig. Ursäkta det var inte meningen att du ska uppfatta mig som hård. Din historia liknar nästan min. Jag vill gärna komma i kontakt med mannen med dem mörka ögonen. För det verkar som du älskade honom väldigt mycket. Är han gift med den nya kvinnan o har han fått familj? Det är en utmaning för mig att veta sanningen. Har du någon kontakt med mannen idag?
Tack kajsa karin det är trevligt att läsa om dig. Det känns som en stor gåta med dem mörka ögonen
Ha det bra:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards