Direktlänk till inlägg 20 juni 2011

Ibland går det fort.

Av Kajsa Karin - 20 juni 2011 19:45

Hej!


Ibland funderar man över saker och ting men när man väl bestämt sig kan händelse förloppet gå fort. Har tre talande exempel bara denna veckan. Det första var mitt namntilläg; det är fixt och färdigt nu heter jag Kajsa på riktigt, fick mitt första brev adresserat till Kajsa Karin idag, lite häftig känsla trots allt.


Det andra exemplet är hur snabbt jag blev av med Min lilla röda dvs bilen. Skulle bara hämta ut däcken från vinterförvaringen när killen som driver verkstaden undrar vad jag ska ha för bilen och sedan köper den på studs. Jag förlorade nog några tusenlappar på affären men sparade massor av tid och slapp prutande bästa kompisar från Blocket. =)


Det tredje är hur jag och en kollega i fredags disskuterade om hur man skulle kunna flytta om avdelningarna på vår förskola så att samarbete mellan avdelningarna underlättas. Imorgon ska tankarna samverkas och troligtvis påbörjar vi första etappen av omflyttningen redan denna veckan! Hur ska detta gå jag som ogillar förändringar så mycket?! ;)


Rent privat har kuggarna bara fortsatt att fatta tag i varandra och det är nästan så jag blir lite skraj när jag tittar på hur långt vi kommit på relativt kort tid ändå.  Älskling och jag har dock bara känt till varandra sedan december 2009 men det känns som så mycket längre. Min tanke kring allt är att när man följer den väg som var utsedd för dig så ramlar bitarna på plats av sig självt, det är Karma för mig.


Var rädd om dig där ute!

Kram kram Kajsa Karin.

 
 
kurd

kurd

26 juni 2011 20:14

Hej söt blogg ! :D ska vi följa varandra på bloglovin?:)<3

http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se

Kajsa Karin

28 juni 2011 17:00

Hej! Vet inte om vi riktigt skriver om samma saker men klart att jag kommer kolla in din blogg nu. Kram kram Kajsa Karin.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards