Alla inlägg under december 2009

Av Kajsa Karin - 7 december 2009 18:57

Hej alla!


Ja, inte var det så Jesus sa men jag sa så idag till X:et när han var här. Han var snäll och kom hit med de bananlådor han kunde av vara, så nu har jag hallen full med lådor! Stressad över flytten var jag redan innan och hur dessa lådor får mig att må finns det inte ord för. Skohyllan fick han med sig hem för den var förstor för att rymmas i min yttepyttehall. Visserligen har jag två hallar och den andra är betydligt större men där ska ju min stora röda byrå stå och fyllas med mösor och vantar och allt annat som måste finnas där.


Pratade med min hyresvärd idag och jag behöver inte alls tapetsera om själv! För det gör de åt mig i alla rummen om jag så vill det. Det är inte aktuell förrän till våren så jag har lite tid att känna efter vilka färger jag vill ha var. I köket vet jag redan att det blir grått och hallen blir vit. Vardagsrum och barnens rum får vara som de är, så då återstår bara mitt sovrum och jag har ingen aning om vilken färg jag känner för. Kanske låter det vara grönt för det är ju omständigt att flytta runt på allt en gång till!


Nähä barnen pockar på uppmärksamhet och det är dax för kvällsrutinerna.

Ha det gott alla! Kram Kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 6 december 2009 18:29

Hej alla!


Jag sitter här och väntar på att det ska ringa på min dörr. Det kommer hända precis vilken minut som helst nu och jag längtar så. Det är dax för mina älskade busbarn att komma hem efter helgen hos pappa. Jag saknar dem massor när de inte är här men helgen har gått fort eftersom jag jobbat. Lördagen var rörig med många barn och några av dem som vart sjuka. Söndagen var betydligt lugnare och det var ju skönt för jag är så trött. Känns i hela kroppen att det är dax för lite semester snart. Ska bli riktigt skönt med julledigt! Ska visserligen jobba lite den fjärde och femte januari plus att jag har ju hela flytten att genomföra men det är ändå något annat.


Har bestämt mig för att tapetsera om i köket innan jag flyttar in. Jag kommer inte stå ut med pärongröna väggar med päron o äpple på, så det är lika bra att eliminera det bekymmret på en gång. De andra gröna väggarna får vara kvar, det blir för dyrt och för mycket jobb annars. Kan faktiskt bli riktigt fint med grönt i mitt sovrum med tanke på att jag har natur färgade möbler. Lite nya gardiner och kuddar så ska det nog bli stil där ändå! Jag behöver ta mig en tur till ikea och komplettera min bokhylla bara annars har jag nog allt jag behöver för att göra det hemtrevligt. Lite nya stora tavlor hade varit på sin plats men jag tänkte faktiskt fria till min storebror om detta!


Fast än så länge bor jag ju här och här ser ut som om en orkan farit fram så jag borde nog ta en tur med Hugo i vänta på barnens ankomst.

Ha det bra alla och hoppas på en bra vecka!

Kram Kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 4 december 2009 22:43

Hej alla!


Julfesten blev kul och som ni märker alldeles lagom lång. God mat, fina paket och många glada skratt. Vilka härliga arbetskamrater jag har!


Mitt i maten ringde mobilen. I andra ändan var älskade A. Han var fundersam över vem Någon var. Jag har inget berättat för honom för där finns inget att berätta , men hans X hade tydligen läst om mig och mitt liv igen. Undrar vad det är hon finner intressant? Ja ja bloggen är öppen för vem som, ta det som skrivs med en nypa salt bara.


Älskade A ville jag skulle lösenords skydda bloggen men det sa jag nej till.  Jag vet ju faktiskt inte vilka det är som är inne och läser på regelbunden basis mer än Pernilla och möjligtvis SAS och hur ska jag då få nya läsare? Om det stör honom att J läser så får han ta det med henne. Jag skriver inget som jag inte kan stå för, hur han sedan vinklar det är faktiskt inte mitt bekymmer. Jag älskar honom ja visst men som en vän eller bror, något mer finns inte och kommer aldrig bli för vi ser livet så olika och är verkligen olika som personer med. Hans rastlöshet och ständiga  sökande av kvinnor hade gjort mig galen! Men vi fann varandra direkt och det känns som han alltid funnits i mitt liv även om jag är fullt medveten om att han är på väg ut ur mitt liv igen.


Vi möttes av en andledning och har fyllt en funktion i varandras liv för en tid. Vissa människor stannar livet ut , vissa bara en kort period men vissa vänner lämnar avtryck för evigt. Älskade A har verkligen lämnat avtryck hos mig, störst kanske vetskapen om hur jag INTE vill ha det. =)


Nu hägrar sängen för det är ju jobb i morgon igen! Börjar inte förrän 11.00 i morgon så jag måtte inte försova mig, men det beror förståss på hur länge jag och Någon sitter framför den här dumburken i natt! =)


Kram kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 4 december 2009 17:06

Hej alla!


Ska alldeles strax gå och byta om för ikväll har vi julfest på jobbet. Ska bli trevligt,lugnt och städat för jag jobbar ju i morgon. Men jag är trött, så trött att jag försovit mig tre gånger denna veckan. Jag som alltid brukar vara uppe innan klockan ringt. Men de sena kvällarna med Någon andra sidan luren tar ut sin rätt.

Denna Någon hotar med att hälsa på nästa helg. Hjälp!!


Ja ja det som sker sker....nu ska jeansen av och kjolen på och kanske lite smink piggar upp? Ha en trevlig kväll. Kram Kram Kajsa Karin.

Av Kajsa Karin - 2 december 2009 23:11

Hej alla!


Snart dax att sluta mina blå. Dagen har gått i hundra nittio. På jobbet har vi ägnat dagen åt att göra jul fint på avdelningen. Jag har fått resa på julgranen ett x antal gånger idag, snart surrar jag fast den! Efter arbetstid hade jag utvecklingsamtal och idag var det pratglada föräldrar så jag kom inte från jobbet förrän klockan var nästan åtta! Bara tolv timmar på plats idag! Bara ett samtal kvar sedan klar för denna gången. Skönt men samtidigt tycker jag om möjligheten att mötas på detta sättet. Finns ju mycket som inte blir sagt i hallen vid hämtningar och lämningar.


Klockan åtta mötte P upp mig och vi gick husesyn i lägenheten. Hon som jag tycker ju att det är en standard sänkning men det finns många möjligheter med. Synd bara att nästan alla väggarna går i grönt och att köket är fullt av päron o äpplen men men det blir väl bra tillslut ändå. Jag har mätt över allt så nu vet jag vart  skåpet ska stå!


Tyvärr upptas mina tankar alldeles för mycket av Någon just nu. Timmar i telefonen och online. Vet inte vad jag tycker om detta egentligen. Gillar  inte att jag är så lättpåverkad, men redan där och då så ville jag bara vara nära honom.

Han skickar sms till mig hela tiden och ringer mig när han kan. Hur ska jag tolka det? Ska jag tolka alls eller bara låta vara? Jag vill ju men vågar inte. Vill inte bli sårad ännu en gång. Men man måste ju samtidigt våga språnget någon gång. Finns ju aldrig några garantier. Asch jag låter det vara. Har ju annat att göra än att kära ner mig i Någon just nu.


Så nu ska jag lägga mig och packa! =)

Sov gott alla! Kram kram Kajsa Karin.


Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards