Alla inlägg den 13 december 2009

Av Kajsa Karin - 13 december 2009 13:00

Hej alla!


Jag ser mig omkring och ser tusen saker som måste göras, men gör jag dem? Nej! Vaknade vid åtta i morse med migrän så det vart bara att krypa ner i sängen och försöka somna om. Så här blir det alltid när jag har mycket att göra, jag stressar upp mig själv och då går kroppen i lås. Nu har jag vaknat till liv igen. Har fortfarande ont i huvudet men kan i alla fall stå på benen. Ska ta mig till affären och inhandla lite mat för kylskåpet skriker tomt. Sedan får jag väl ta tag i förberdelserna inför veckan som kommer. De tusen sakerna väljer jag att blunda för idag för jag orkar helt enkelt inte. Det ordnar sig väl på något sätt och jag har ju lägenhet kvar ett tag till så jag har ju tid på mig. Allt måste inte göras på en gång även om jag ibland har svårt för att inse det själv.


Igår körde jag lite lådor till nya hemmet. När jag parkerade bilen och började bära ut så stannade ett par i min ålder och hälsade mig välkommen. De bor i lägenheten under mig och har två pojkar i mina barns ålder. Vad trevligt det var med ett sådant mottagande! Och skönt att det bor fler barn i huset, då finns det förhoppningsvis en förståelse för att barn kan låta ibland.


Jag gick på stan en stund också. Köpte mig ett par nya jeans för alla de gamla är förstora nu. Jag nöjde mig med ett par för snart är det ju rea och kanske jag kan fynda fler par då. Samtidigt har min syster rätt när hon säger att jag inte ska köpa för mycket nya kläder nu eftersom min ambition är att tappa mer i vikt.

Barnen behövde egentligen ingenting men inte kan man gå på stan utan att handla till Busungarna? Köpte två likadana tröjor som de kommer bli super fina i! Röd botten och massor av djur på. Sedan köpte jag en juleklänning till Panda Bus och en röd skjorta med Dart Vader på till Lillprins Bus. Han är tokig i Star Wars figurerna men hans elaka mamma har inte låtit honom se filmerna. Jag tycker han är för liten men kusinerna har dem och data spelet så han har sett lite där.

Lillkillen fyller snart fem kanske dax att släppa lite eller? Fyy vad det går fort!


Nu ska jag i alla fall se till att komma ut genom dörren, stänga kvickt och hoppas på att en liten nisse eller så har tagit hand om mina tusen saker när jag kommer hem. För tomtar finns väl? Och visst hjälper de människor i nöd!?

Ha en skön dag alla! Kram Kram Kajsa Karin.

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards