Direktlänk till inlägg 31 oktober 2013

Drömmen om ett lån.

Av Kajsa Karin - 31 oktober 2013 19:38

Hej på dej!

 

Jag (vi) drömmer om ett hus och det i sin tur gör att jag drömmer om ett lån. Att få huslån idag verkar stört omöjligt trots att vi har en stabil ekonomi och "fasta" arbeten och köpet i sig skulle innebära att vi får lägre boendekostnader än vad vi har idag. Det vi faller på är att vi levt ett annat liv förut som gör att ingen av oss har hunnit spara ihop några direkta summor att lägga in i huset. Vi skulle kunna få igenom lånen om vi hade en borgenär, men vem skulle det då vara? Vi har ju ingen i vår omgivning som kan stå till tjänst med en sådan sak.

 

Det känns så surt och hårt att vi tillsammans inte kan få en chans att skapa det liv vi vill för oss och barnen. Jag förstår att bankerna behöver sin säkerhet och att regler är regler men när det skilljer ca fyra tusen i boende kostnad mellan hus och lägenheten vi hyr nu borde de se till de faktiska kostnade kan jag tycka. Om reglerna varit annorlunda och det hade klarat sig med en armorteringsplan hade vi haft ett annat utgångsläge. Nu får vi kämpa på här, men frågan är hur länge det kommer hålla för jag klättrar redan på väggarna. Ja vad ska jag säga? Jag ber till alla högre makter där finns (och andra med ;)) om att vinna på triss eller så, jag behöver större plats för att inte förgås!

 

Höstlov; Barnen och vi har varit I Vimmerby och firat svärfar som fyllt åttio. Vi tog en tur till Astrid Lindgrens Värld och gick på höstmarknaden där. Barnen var med i deras klubb och fick några timmar för sig själva med rövarna i Mattisskogen och borgen. Det var en supermysig dag trots regnet som föll.

På lördag kommer vänner från Lund upp och då vankas det Halloweenmys; min gamla brudklänning kommer till pass då jag ska vara Frankensteins brud!

 

Imorgon blir det att ta sig till Hjärsås och tända ljusen på mammas grav.

Ett och annat ljus för de som lämnat mig förtidigt kommer också tändas.

 

Sprid ljus i mörkret och en dag ska ljuset lysa klart!

 

Kram kram Kajsa Karin

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards