Direktlänk till inlägg 22 maj 2013

Liten blivit stor.

Av Kajsa Karin - 22 maj 2013 20:47

Hej på dej!

 

Tja jag får väl räkna min lilla lillasyster som stor nu när hon nu gått och blivit mamma! I fredags tittade lilla gossebarnet ut med hjälp av snitt efter många timmars kämpande. Mor och barn mår bra och nu är lilla familjen hemma hos sig. Åh vad jag längtar efter att får träffa dem, men vi får snällt vänta på en inbjudan. Handlat har jag gjort i flera omgångar redan men en välkommen till världen gåva ska barnena mina få köpa åt sin lilla kusin Max.

 

Visst har jag blivit både moster och faster innan men det är inte riktigt samma sak. Jag och storebror ligger nära varandra i ålder och har därav någorlunda jämngamla barn och därav har vi ju haft fullt upp med våra egna när de var små. Min andra "syster" känner jag ju knappt så de barnen har jag inte deltagit i på något sätt alls, vi ses ibland hemma hos pappa. det skiljer elva år på mig och lillasyster och med tanke på att hon var nio när mamma dog har bandet mellan oss två nog stärkts ytterliggare. Jag vill i alla fall se mig som viktig för henne och jag hoppas få lära känna och vara delaktig i hennes barn på samma sätt som hon gosade och engagerade sig i mina när de var små.

 

Jag har en vän som i dagarna ska får sin nummer tre och åh vad det spär på min bebislängtan. Jag kommer aldrig mer att få uppleva den känslan av att bli förälder, längtan och lyckan. Än är jag inte för gammal men visst är det i senaste laget att börja om nu, samtidigt som vi i familjen redan har fyra barn. Fast jag har å andra sidan alltid sagt att jag ska ha tre ;).

 

Småbarns åren är fantastiska och det är då du lägger grunden för hur relationen ser ut längre fram och med facit i hand är jag glad över att jag var hemma med mina så mycket när de var små, för jag tror definitivt att det har bidragit till att de klarat alla omställningar så bra och relativt enkelt som de har gjort. Och jag tycker att vi har en bra relation till varandra nu med  med mycket mys, skoj och skratt men inte utan att de vet att det är vi vuxna som sätter reglerna.

 

Tja syster min hon ammar och oroar sig för kolik, jag har börjat få kolla in underkläder för förpubertala och prata om förhållningsregler på disco. Var ålder har sin tjusning! ;)

 

Själv är jag snart fyrtio och då blir man tant upplyste sonen mig så snällt om, men visst är det så att fyrtio är det nya tjugo? Och med tanke på hur ordentlig jag var som tjugoåring har jag massor att ta igen nu! =)

 

Ha en bra dag och njut av livet NU!!

 

Kram Kram Kajsa Karin.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kajsa Karin - 28 augusti 2017 20:52

Hej där ute! Länge länge sedan jag befann mig på denna sidan. Tänkte att ingen läste längre och att sidan låg helt i träda. Fast idag dök det upp en push om att jag fått en kommentar! Visserligen bara spam men jag blev ju påmind! =)   Och Herr...

Av Kajsa Karin - 22 april 2016 10:13

Hej!   Igår så kom den. Utredningen var klar i sitt första steg. Nu kan äntligen arbetet börja! Och jag hade rätt! Tösen har diagnostiserats med ADD. Kampen har varit lång och kämpig och många gånger under åren har jag funderat på om omgivnin...

Av Kajsa Karin - 28 januari 2016 19:39

Hej på dej!   En lite nedstämd jag som sitter här. Egentligen är jag glad, vi har hittat ett hus att hyra och vi har bestämt oss för att ge OSS en chans till. OSS, mig och Älskling men även barnen så klart.  Nu till nedstämdheten, för tydligen ...

Av Kajsa Karin - 27 september 2015 12:50

Hej på dej.   Längesedan jag tittade in här. Igen. Mycket av det som jag gjort förut för att rensa tankarna har stått stilla en stund nu. Inget skrivande varken här eller i diktform, inget målande, inget syende; Inget. Kanske jag inte klarar ut...

Av Kajsa Karin - 2 juni 2015 14:59

Hej på dej där ute.   Så, nu har vi då bestämt nästa steg på resan kallad livet. Efter fyra år som sammanboende har vi bestämt oss för att bli särbos. Fortfarande gifta men inte boende på samma adress, inte ens i samma stad. Jag tar min tillflykt...

Presentation


En familj bara för att två blev kära

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards